Fraternity and Education

The Fraternity Campaign in a Freirean Approach to the See-Judge-Act Method

Authors

  • Rogério Instituto de Teologia e Pastoral (Itepa) https://orcid.org/0000-0001-8771-3799
  • Humberto Maiztegui Gonçalves Bispo da Igreja Episcopal Anglicana do Brasil e Presidente do CONIC-RS

DOI:

https://doi.org/10.52451/teopraxis.v39i133.107

Keywords:

Method, Education, Paulo Freire, Transformation

Abstract

The present text, taking as substrate the See-Judge-Act Method, aims to analyze how this methodology continues to challenge and contribute as a key to a critical reading of the contexts, especially in the challenge of overcoming common sense and, with that, contribute to overcoming limited and alienating readings. Based on theoreticalbibliographic references, elements of the See-Judge-Act Method were chosen judging their implication with a view to a critical educational process and an evangelization that has as a foundation the practice of Jesus. In conclusion, it is stated that the See-Judge-Act Method, after having gone through crises and applause in the course of Church history, with the Pontificate of Pope Francis, gets an update on Church Tradition.

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Author Biographies

  • Rogério, Instituto de Teologia e Pastoral (Itepa)

    Padre da Diocese de Chapecó/SC. Doutor e Mestre em Teologia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, PUCRS. Especialista em Metodologia Pastoral pela Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI. Graduado em Teologia pelo Instituto de Teologia e Pastoral (Itepa) e em História pela Universidade do Oeste de Santa Catarina - UNOESC. Professor da Faculdade de Teologia e Ciências Humanas de Passo Fundo.

  • Humberto Maiztegui Gonçalves, Bispo da Igreja Episcopal Anglicana do Brasil e Presidente do CONIC-RS

    Possui graduação no Instituto Superior de Educação Física de Uruguai (1986), graduação em Teologia - Seminário Teológico da Igreja Episcopal Anglicana do Brasil (1990), mestrado em Teologia (2001) e doutorado em Área de Concentração Bíblia (AT) pelas Faculdades EST (2005). Atua como professor na Escola Superior de Teologia e Espiritualidade Franciscana em Exegese e Hermenêutica, Antigo e Novo Testamentos, Questões de Gênero, Interpretação Bíblica decolonial.

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Published

29-12-2022

How to Cite

Fraternity and Education: The Fraternity Campaign in a Freirean Approach to the See-Judge-Act Method . (2022). Revista Teopráxis, 39(133), 10-18. https://doi.org/10.52451/teopraxis.v39i133.107

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